Ryż i jego rola w naszej diecie

Ryż może być podstawą wielu ciekawych dań, świetnie sprawdza się również jako dodatek do takich potraw jak gołąbki, nadziewane warzywa czy zupy. Może być podstawą licznych sałatek, zaś w każdej formie, w każdej postaci świetnie smakuje i przynosi wiele korzyści dla zdrowia.

Lekkostrawny ryż chętnie stosowany jest w dietach odchudzających. Cenią go sobie też ci, którzy mają problemy związane z nadciśnieniem oraz z nerkami. Ryż może być przydatny również osobom cierpiącym na cukrzycę. Ryż stosowny bywa również w leczeniu biegunek, pomocny jest też w leczeniu łuszczycy. Jako lek na biegunkę ryż znany i stosowany był już trzy tysiące lat temu, zaś wyjątkowo dobrze radzi sobie z tą dolegliwością u dzieci. Ryż chroni również przed kamicą nerwową. Contine reading

Dlaczego warto mieć parowar?

Ostatnio na topie jest zdrowe odżywianie się, modne jest zatem bycie fit. W mediach lansowane są zdrowe style życie, właściwa dieta, picie wody mineralnej niegazowanej, ćwiczenia fizyczne. Każdemu, kto chce dbać o swój organizm, kto chce odpowiednio i zdrowo się odżywiać, przyda się parowar. Jest to urządzenie do gotowanie różnych potraw na parze.

Dzięki takiej formie gotowania posiłki zatrzymują swoje witaminy, co przez to dana potrawa jest zdrowsza, nie pozbawiona cennych dla naszego organizmu składników odżywczych. Takie gotowanie jest więc lepsze od zwykłego gotowania. Dodatkowo posiłki przygotowywane w taki sposób zachowują swoje walory smakowe. W takim urządzeniu można przyrządzać różne warzywa, owoce, mięsa, ryby, jajka produkty sypkie: takie jak np. ryż, kasza.

Parowar też idealnie nadaje się do gotowania obiadków dla małych dzieci. Bowiem przyrządzone w nim dania zachowają swoje witaminy i są 100% naturalne. Przyrząd ten zwykle składa się z trzech półeczek, na których układa się poszczególne produkty, z pokrywki, zawiera także elektroniczny ekran, oraz program z trybami do ustawiania przy gotowaniu danych potraw. Znajduje się w nim także zegar, który oznajmia nam ile dana potrawa ma się gotować, oraz podstawa ze zbiornikiem na wodę. Parowar niedawno pojawił się na naszym rynku, jednak już cieszy się dużą popularnością. Contine reading

Jak gotować dla rodziny, by wszyscy byli zadowoleni?

Gotowanie to codzienna czynność, która może być naprawdę fascynująca. Dla wielu osób gotowanie jest pasją, bez której nie wyobrażają sobie życia. Gotowanie dla rodziny to magiczna czynność, bo w ten sposób okazujemy swoje uczucia.

Pani domu, która wiele serca wkłada w gotowanie pokazuje, że zależy jej na bliskich, dba o ich zdrowie i dobre samopoczucie. Aby więc rodzina była zadowolona warto gotować te potrawy, które są najbardziej lubiane. Nie zawsze jest to łatwe, bo wiele potraw wymaga dużo czasu i pracy. Jednocześnie należy od czasu do czasu proponować coś nowego, by posiłki nie stały się rutynowe. W kuchni warto więc bawić się smakami i kolorami. Contine reading

Sałatka ? na zdrowie!

Jesteś tym, co jesz ? to przysłowie wcale nie jest aż tak abstrakcyjne, jak się może wydawać. Wybierając zdrową i świeżą żywność masz gwarancję dobrego samopoczucia i lekkości ciała. Dlatego radzimy, by klasyczne burgery, frytki czy zapiekanki zastąpić ożywczymi sałatkami. Okazuje się, że mogą być równie sycące co klasyczne dania.

Obecnie na rynku pojawiło się wiele firm spożywczych specjalizujących się w komponowaniu sałatek. Dlatego nawet jeśli nie masz czasu lub ochoty przygotowywać je samodzielnie, na mieście z łatwością znajdziesz punkt gastronomiczny oferującego tego typu dania.

W zależności od preferencji możesz wybrać sałatkę mięsną, rybną lub wegetariańską. Każda z nich może być równie sycąca. Wszystko zależy od wykorzystanych składników. Contine reading

Jak zostać wegetarianinem?

Wegetarianie rzadziej chorują, mają lepszą odporność i są szczuplejsi niż osoby spożywające mięso. Istnieje wiele badań potwierdzających tę tezę. Rozpoczęcie przygody z wegetarianizmem jest dobrą decyzją, wymaga jednak solidnego przygotowania i wiedzy na temat funkcjonowania organizmu i elementów, których należy mu dostarczać. Jeśli po przejściu na wegetarianizm nie wzbogacimy swojej diety o dodatkowe źródła białka, możemy nabawić się poważnych niedoborów. Stąd krótka droga do problemów zdrowotnych – anemii, zaburzeń funkcjonowania układu nerwowego czy obniżenia odporności. Decyzję o przejściu na dietę wegetariańską należy więc poprzedzić porządną dawką wiedzy na temat odżywiania.

Wegetarianizm wymaga przede wszystkim zastąpienia białka zwierzęcego białkiem roślinnym. Należy więc wprowadzić do codziennego jadłospisu produkty sojowe, rośliny strączkowe, zboża, orzechy oraz nasiona. Są to pełnowartościowe źródła białka roślinnego, które dostarczą organizmowi tego, co potrzebne do prawidłowego funkcjonowania. Podstawą diety wegetariańskiej jest jednak różnorodność – warzywa, owoce, nabiał, błonnik, węglowodany, pełne ziarno – te składniki powinny codziennie znajdować się na talerzach wegetarian. Eliminacja mięsa zobowiązuje więc do wdrożenia nowych produktów. Dodatkowo należy uważać by w menu nie znalazło się zbyt wiele cukru, soli i konserwantów. Trzeba stale poszerzać swoją wiedzę – czytać tematyczne portale internetowe, fora, książki. Warto poznawać nowe przepisy, szukać ulubionych potraw. Dzięki nowym połączeniom smaków dieta będzie jeszcze bardziej atrakcyjna. Contine reading

Atrakcyjna dieta pełna warzyw: czy to możliwe?

Dla wielu z nas warzywa są obowiązkowym, choć niezbyt ciekawym dodatkiem do diety. Utarło się też przekonanie, że dieta zdrowa to dieta nudna. Czy tak jest w istocie? Czy tam, gdzie warzywa odgrywają główną rolę w menu musi być jednocześnie nudno? Nie.

Dieta zdrowia i ciekawa to zgrany duet, a pomysłowe przepisy sprawiają, że każdy z nas może w swej kuchni wykorzystać tradycyjne warzywa w niezwykle oryginalny sposób. Dzięki temu i my możemy jeść smacznie i zdrowo, możemy też zachęcić nasze dzieci do tego, by częściej sięgały po warzywa. Contine reading

Rewelacyjne ciasto na pierogi

Pierogi szczególnie ruskie, ale też te z innymi rodzajami farszu np. na słodko, mocno wpisują się w naszą rodzimą tradycję gotowania. Są jednak dosyć czasochłonnym daniem, choćby ze względu na to, że jak już się za nie zabieramy, lubimy zrobić więcej, „na zapas”. Dobrze więc jak gotowanie, przebiega sprawnie, bez większych zakłóceń.

Nic gorszego, podczas robienia pierogów nie może się zdarzyć, jak źle wyrobione ciasto, które albo nie chce odejść od blatu, albo nie skleja się dobrze na brzegach, co powoduje że podczas gotowania wypływa cały farsz. Oto więc, niesamowicie prosty przepis na idealne, niekłopotliwe ciasto na pierogi, który sprawi, że będziemy robić je częściej, a co więcej polubimy ich gotowanie. Co następuje: na pół kilograma mąki, potrzebować będziemy półtorej szklanki mleka, oraz szczyptę soli. Mąkę wsypujemy do miski i mieszamy z solą, mleko podgrzewamy. W żadnym wypadku nie powinno być gorące(!), jednak gdy zanurzymy w nim palec, zdecydowanie ciepłe. Contine reading

Prawdziwy bigos staropolski

Bigos prawdziwie polska potrawa, przypomina nam o biedzie w jakiej żyli Polacy. Samo znaczenie słowa ?bigos? mówi nam o siekaniu a sformułowania tego użyto pierwszy raz w 1534 roku. Mówi się, że jest to zarazem najłatwiejsza i najtrudniejsza potrawa, którą można wyczarować w kuchni. U każdego smakuje on inaczej dzieje się tak ponieważ każda rodzina ma swój patent na tą potrawę (czasami nawet sekretny).
Jego odmian jest tyle ile regionów w Polsce. Mimo tego że wspominano o nim już 500 lat temu, przetrwał do dziś praktycznie w tym samym nienaruszonym składzie, produkty potrzebne do ugotowania tej potrawy to zazwyczaj kapusta, boczek, grzyby i kiełbasa. Jego prostota również połączona jest z aspektem historycznym, myśliwi, którzy brali udział w polowaniach potrzebowali szybkiej sycącej strawy, kapusta i upolowane mięso świetnie nadawało się do kociołka.

Contine reading